I. Predmet zmluvného vzťahu a vymedzenie základných pojmov
1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky bližšie upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných
strán, ktoré súvisia so zabezpečením komerčných reklamných kampaní (ďalej len „VOP“) medzi
spoločnosťou BRANMEDIA s. r. o., so sídlom: Malá ulička 4721/2B, 926 01 Sereď, IČO: 54 557
941, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, Odd.: Sro, vl. č. 51499/T, (ďalej len „
BRANMEDIA“ alebo „spoločnosť“) a samotným objednávateľom kampane (ďalej len
„objednávateľ“).
2. Predmetom zmluvného vzťahu medzi spoločnosťou BRANMEDIA a objednávateľom je úprava
vzájomných práv a povinnosti oboch zmluvných strán, a to predovšetkým: (i) záväzok spoločnosti
prenajať objednávateľovi za dohodnutých podmienok reklamné plochy nachádzajúce sa na rôznych
typoch reklamných zariadeniach podľa výberu objednávateľa, (ii) záväzok spoločnosti zabezpečiť
produkciu, tlač a osadenie objednanej reklamnej kampane vrátane následného servisu (iii) záväzok
objednávateľa plniť si svoje povinnosti, ktoré mu vyplývajú z uzatvorenej zmluvy, potvrdenej
objednávky alebo týchto VOP, ako aj záväzok objednávateľa zaplatiť spoločnosti riadne a včas
odmenu dohodnutú za realizáciu objednanej reklamnej kampane.
3. Pod pojmom zmluva je na účely týchto VOP potrebné rozumieť akúkoľvek zmluvu uzatvorenú
medzi objednávateľom a spoločnosťou BRANMEDIA, ako aj každú potvrdenú objednávku, ktorej
predmetom je odplatné vykonávanie produkčnej a reklamnej činnosti, čím medzi objednávateľom
a spoločnosťou vzniká zmluvný obchodnoprávny vzťah.
4. Objednávateľ je povinný v záväznej objednávke uviesť všetky svoje fakturačne údaje vrátane krátkej
špecifikácie predmetu objednávky a obsahu reklamnej kampane, ktorá bude prostredníctvom
spoločnosti BRANMEDIA prezentovaná verejnosti. V uvedenej objednávke zadávateľ reklamnej
kampane zároveň uvedie časový horizont trvania kampane, ako aj dohodnutú odmenu.
5. Pod pojmom reklamné zariadenia sa na účely týchto VOP rozumejú: billboardy, city-lighty, ,
bigboardy, walkingboardy, autobusové zastávky, mobilné vozíky, fasády, strechy a iné, osvetlené
alebo neosvetlené nosiče, resp. plochy na ktorých je zobrazená reklama (ďalej len „reklamné
plochy“).
II. Obdobie prenájmu
1. Základné obdobie prenájmu reklamných zariadení typu billboard a cytylight je 1 kalendárny mesiac,
ktorý sa kráti maximálne o 4 dni potrebné na prelepenie predchádzajúceho a vylepenie nového
plagátu. Základné obdobie prenájmu mobilných vozíkov a walkingboardov je 1 deň. V prípade
osobitnej požiadavky objednávateľa sa obdobie prenájmu reklamných zariadení špecifikuje priamo
v zmluve alebo potvrdenej objednávke.
2. V prípade, ak tlač reklamného materiálu, t.j. plagáty, bannery, prelepy nezabezpečuje pre objednanú
reklamnú kampaň spoločnosť BRANMEDIA, objednávateľ je povinný dodať spoločnosti potrebný
vopred dohodnutý počet plagátov, a to aspoň 5 pracovné dni pred plánovaným začatím kampane,
a to v zodpovedajúcej kvalite. Dodanie reklamných materiálov je objednávateľ povinný nasmerovať
do sídla spoločnosti alebo na inú vopred dohodnutú adresu.
3. Pri oneskorenom dodaním reklamného materiálu je spoločnosť oprávnená účtovať objednávateľovi
plné obdobie dohodnutého prenájmu, pričom nie je povinná zabezpečiť a dodržať zmluvne
dohodnuté obdobie prenájmu v zmysle stanovených termínov. Z dôvodu omeškania objednávateľa
so splnením svojich povinností nemá oneskorený výlep v žiadnom prípade za následok predĺženie
obdobia výlepu, t.j. táto skutočnosť nemá za následok zmenu dátumu začatia alebo predĺženie
konečného dátumu ukončenia objednanej reklamnej kampane alebo uplatnenie akýchkoľvek sankcií
či iného prípadného finančného vyrovnania smerujúceho voči spoločnosti zo strany objednávateľa,
ak medzi zmluvnými stranami nebude dohodnuté inak.
4. V prípade, ak si tlač inštalovaných plagátov a bannerov zabezpečuje samotný objednávateľ vo
vlastnej réžii, spoločnosť nezodpovedá za zmenu ich kvality počas priebehu reklamnej kampane
(blednutie, prípadne ich znehodnotenie spôsobené počasím).
5. Formáty plagátov, ktoré spoločnosť inštaluje na reklamné plochy sú objednávateľovi,
zabezpečujúcemu si vlastnú tlač vždy vopred oznámené. V prípade, že formát plagátu nezodpovedá
dohodnutým normám znáša objednávateľ všetky náklady, naviac, ktoré vzniknú spoločnosti
potrebným orezávaním plagátu, prípadne špeciálnym výlepom.
III. Odmena a jej splatnosť
1. Odmena za realizáciu reklamnej kampane, prípadne tlač reklamných materiálov sú vždy dohodnuté
v osobitnej zmluve uzatvorenej medzi objednávateľom a spoločnosťou, resp. v potvrdenej
objednávke. Spoločnosť si k dohodnutej cene účtuje vždy aj daň z pridanej hodnoty v aktuálne
platnej výške, nakoľko je spoločnosť platcom DPH.
2. V prípade prenájmu reklamných plôch je popri cene za prenájom reklamných zariadení osobitne
dohodnutá cena za tlač a inštaláciu reklamného materiálu, ak nie je uvedené inak. Požiadavka na
rôzne doplnkové služby musí byť v objednávke vopred špecifikovaná.
3. Objednávateľ je povinný uhradiť spoločnosti dohodnutú odmenu bezhotovostne na účet spoločnosti
v lehote splatnosti, ktorá je uvedená vo vystavenej faktúre, spravidla v lehote 14 dní po vystavení,
ak nie je dohodnuté inak. Záväzok objednávateľa na úhradu dohodnutej odmeny sa považuje za
splnený dňom, kedy bude príslušná peňažná čiastka pripísaná na účet spoločnosti.
4. V prípade, ak sa objednávateľ dostane s úhradou dohodnutej odmeny do omeškania, je objednávateľ
povinný zaplatiť úrok z omeškania vo výške 0,05 % z dlžnej sumy za každý aj začatý deň omeškania,
ako aj prípadné ďalšie náklady spoločnosti súvisiace s vymáhaním dotknutej platby.
5. Spoločnosť je oprávnená podmieniť realizáciu objednávky, resp. zmluvy platbou vopred, prípadne
okamžitým vyrovnaním všetkých doposiaľ neuhradených záväzkov.
IV. Obsahové požiadavky na reklamu
1. Spoločnosť si vyhradzuje právo nezačať s realizáciou reklamnej kampane, prípadne okamžite
prerušiť realizáciu uzatvorenej zmluvy, resp. potvrdenej objednávky, týkajúcej sa kampane, ktorá
je v rozpore s príslušnými ustanoveniami zákona č. 147/2001 Z. z. o reklame, etickými zásadami
reklamnej praxe, dobrými mravmi, platným právom obzvlášť s autorským zákonom, trestným
zákonom, zákonom o ochranných známkach, a to bez udania dôvodu a bez predchádzajúceho
upozornenia.
2. Objednávateľ nesie plnú zodpovednosť za dodržanie technických noriem vzťahujúcich sa k vonkajšej
reklame ako aj za vecný obsah reklamy umiestnenej na reklamných zariadeniach spoločnosti.
V prípade, ak objednávateľ poruší obsahom alebo motívom svojho reklamného plagátu niektoré
ustanovenie bodu 1 tohto článku a tretia strana si bude voči spoločnosti úspešne uplatňovať titulom
tohto porušenia akékoľvek sankcie vrátane náhrady škody a pokút, zaväzuje sa objednávateľ tieto
sankcie vrátane náhrady škody spoločnosti v plnom rozsahu uhradiť.
3. Spoločnosť si týmto vyhradzuje právo odmietnuť šíriť takú reklamu, ktorej obsah, zdroj alebo
technické prevedenie nezodpovedá špecifickým, vecne odôvodneným zásadám, ak považuje
umiestnenie reklamných materiálov objednávateľa za neprijateľné alebo ak sú v rozpore s platnými
zákonmi, dobrými mravmi, etickými zásadami reklamnej praxe alebo inými platnými právnymi
predpismi. Spoločnosť je oprávnená odmietnuť šíriť taktiež reklamu, ktorá by mohla poškodiť jej
páva a oprávnené záujmy.
4. Spoločnosť negarantuje zabezpečenie zákazu výlepu konkurenčných produktov na reklamných
plochách, ktoré sa nachádzajú v bezprostrednej blízkosti reklamných plôch spoločnosti, pričom
spoločnosť je rovnako oprávnená zabezpečovať reklamnú kampaň aj pre konkurentov
objednávateľa, a to bez akýchkoľvek obmedzení.
V. Vady plnenia a zrušenie zmluvy
1. Objednávateľ je oprávnený namietať vady plnenia, ktoré mu poskytla spoločnosť, iba počas trvania
zmluvného vzťahu.
2. Spoločnosť je oprávnená odstúpiť od potvrdenej objednávky, t.j. uzatvorenej zmluvy, ak jej nebola
pri uzavretí zmluvného vzťahu známa forma, tematika kampane (plagátov) resp. táto bola následne
bez jej súhlasu zmenená na formu, ktorá podľa jej posúdenia svojim obsahom, formou a tematikou
odporuje platnej legislatíve, etickým zásadám reklamnej praxe a dobrým mravom alebo v prípade
omeškania objednávateľa s úhradou dohodnutej odmeny.
3. V prípade vydania zákazu kompetentného orgánu, ktorý by bránil realizácii výlepu objednanej
reklamnej kampane, resp. pri úradnom príkaze k prelepeniu, odstráneniu už vylepených plagátov
z akýchkoľvek dôvodov, je objednávateľ povinný zaplatiť všetky poplatky za prenájom vrátane
uloženej sankcie za už realizovaný výlep. Akékoľvek finančné i nefinančné náklady vyvolané
v súvislosti s úradným príkazom k prelepeniu predmetných reklamných plagátov, ako i následkami
ich vylepenia znáša výlučne objednávateľ.
4. V prípade, ak by k zrealizovaniu objednanej reklamnej kampane bránili dôvody spočívajúce
v nemožnosti plnenia (napr. úplne zničenie reklamnej plochy), objednávateľ má právo na náhradu
škody za nerealizovaný prenájom výlučne formou realizácie výlepu na inej voľnej reklamnej ploche
porovnateľnej kvality, a to podľa vlastného výberu objednávateľa.
VI. Vis maior
1. V prípade zásahu vyššej moci, ktorá bez pričinenia spoločnosti zmarí alebo posunie realizáciu
dohodnutej reklamnej kampane nie je spoločnosť povinná realizovať potvrdenú objednávku, resp.
zmluvu v rozsahu a po dobu trvania následkov z toho vyplývajúcich. Spoločnosť nie je povinná
žiadnym spôsobom kompenzovať takýto výpadok neskôr, a to ani finančne.
2. Pod pojmom zásah vyššej moci je potrebné rozumieť najmä nepriaznivé poveternostné podmienky,
potopy, požiar, iné živelné pohromy, štrajky, občianske nepokoje, výpadok elektrickej energie, ktorý
je spôsobený 3. osobou.
Ako nepriaznivé poveternostné podmienky je potrebné vnímať:
– silný vietor, trvajúci viac ako 2 dni počíňajúc termínom výlepu,
– v zimných obdobiach teplota – 5 C a nižšia, trvajúca viac ako dva dni počínajúc termínom výlepu,
– dážď v čase výlepu, resp. predo dňom požadovaného výlepu, ktorého následkom sú premočené
reklamné plochy,
– iné mimoriadne zvlášť nepriaznivé poveternostné vplyvy.
VII. Storno poplatky za zrušenie prenájmu
1. Objednávateľ je oprávnený odstúpiť od potvrdenej objednávky resp. uzatvorenej zmluvy, a to aj
bez udania dôvodu. V prípade, ak tak objednávateľ učiní viac ako 60 dní vrátane pred začiatkom
objednanej reklamnej kampane, spoločnosť si nebude voči nemu uplatňovať žiadne storno poplatky.
2. V prípade, ak objednávateľ odstúpi od potvrdenej objednávky resp. uzatvorenej zmluvy po tomto
termíne, je spoločnosť oprávnená vyúčtovať si voči objednávateľovi nižšie uvedené storno
poplatky:
• 50 % z celkovej ceny zrušenej objednávky, ak objednávateľ od zmluvy odstúpil menej ako
60 dní a viac ako 30 dní vrátane pred termínom kedy sa mala objednaná reklamná kampaň
začať realizovať,
• 100 % z celkovej ceny zrušenej objednávky, ak objednávateľ od zmluvy odstúpil menej ako
30 dní pred termínom kedy sa mala objednaná reklamná kampaň začať realizovať.
3. Odstúpenie od potvrdenej objednávky resp. uzatvorenej zmluvy vyžaduje písomnú formu a jej
riadne doručenie spoločnosti, poštou alebo prostredníctvom e-mailu, tak aby boli dodržané vyššie
uvedené lehoty.
VIII. Záverečné ustanovenia
1. Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každej potvrdenej objednávky resp. zmluvy uzatvorenej
medzi objednávateľom a spoločnosťou v oblasti reklamnej činnosti.
2. Uzatvorením zmluvy resp. potvrdením objednávky objednávateľ súčasne potvrdzuje, že bol
oboznámený s týmito VOP, rozumie im, plne ich berie na vedomie a nemá voči nim námietky,
čím ich bezvýhradne akceptuje, čo vyjadruje svojím podpisom na zmluve resp. objednávke alebo na priložených VOP.
3. Ustanovenia potvrdenej objednávky alebo uzatvorenej zmluvy medzi spoločnosťou
a objednávateľom majú prednosť pred ustanoveniami týchto VOP.
4. Vzťahy, ktoré nie sú upravené v týchto VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami právnych
predpisov Slovenskej republiky, a to predovšetkým Obchodným zákonníkom a Občianskym
zákonníkom, vrátane ich vykonávacích predpisov.
5. O všetkých sporoch zmluvných strán bude s konečnou platnosťou rozhodovať slovenský súd
miestne príslušný podľa sídla spoločnosti.
6. V prípade, ak sú jednotlivé ustanovenia týchto VOP neplatné alebo sa stanú neplatnými, nie je tým
platnosť ostatných ustanovení dotknutá. V tomto prípade sa dohodnú zmluvné strany na náhradnej
úprave, ktorá zodpovedá sledovanému hospodárskemu účelu. To isté platí i pre prípadné medzery
v úprave.
7. Spoločnosť má výhradné právo tieto VOP meniť a dopĺňať, pričom každá zmena či doplnenie musí
byť uskutočnená písomnou formou
8. Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 23.04.2022 s platnosťou na dobu neurčitú.